O nás

Co potřebujeme do školy?

Prvňáčci dostanou krabici se školními potřebami v první den školy, žáci 2. - 5. ročníku si první týden zkontrolují své krabice, aby si mohli doplnit výtvarné a školní potřeby.

Přezůvky musí být s pevnou patou, a to z důvodu bezpečnosti dětí.

Děti potřebují 2 ručníky (podepsané, označené) - jeden do třídy, druhý na WC.

Sluchátka k PC (obyčejná, lze i od mobilu)

Pitný režim - děti si nosí vlastní pití v plastových lahvích. Za horkého počasí zajišťujeme pití navíc - ovocná šťáva, voda.

Svačinu nosíme do školy v boxu a nikoli jen v sáčku. Svačina probíhá po první vyučovací hodině v jídelně (8:45 - 9:05 hod).

Na tělesnou výchovu, pracovní činnosti a pobyt na školní zahradě (školní družina) děti potřebují tepláky, triko, mikinu a vhodnou obuv, do tělocvičny cvičky nebo jinou vhodnou obuv. Doporučujeme ještě i náhradní ponožky a v zimě zateplené kalhoty a rukavice.

Na matematiku potřebují žáci pravítka (trojúhelník, rovné dlouhé) a kružítko (od 3. ročníku).

Od 3. ročníku používáme ve výuce i mobilní telefony. Mít mobil však není povinné.

Naše malotřídka a její výhody

nižší počet dětí ve třídě umožňuje důkladnější a individuální výuku

spojené ročníky umožňují žákům spolupracovat s věkově i vědomostně rozdílnými partnery

žáci se učí teloranci a aktivní sociální interakci napříč ročníky

průběh vyučování lze upravit podle momentální situace, délka vyučovací hodiny se může prodloužit / zkrátit / propojit / ...

ve výukových projektech propojujeme učení s praktickými činnostmi

ve vyučování poznáváme a prožíváme zkrze herní a didaktické aktivity / používáme notebooky / mobily / tablety, výukové programy a internet

používáme slovního hodnocení, ve vyšších ročnících ho kombinujeme se známkami. Ve spojených třídách se nadané děti nenudí - mohou se učit se staršími

nižší počet dětí ve třídě umožňuje integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (poruchy učení - dyslexie, dyskalkulie, dysgrafie / chronická a dlouhodobá onemocnění / lehká mentální retardace / Aspergerův syndrom)

děti  nejsou vystaveny negativním a patologickým jevům jako na velkých městských školách

Základní principy naší výuky

učení a poznávání je proces, který vyžaduje u každého jinou dávku úsilí i odlišnou délku trvání 

každý má právo být úspěšný - míra nadání a intelektu je u každého z nás jiná, přesto máme všichni co nabídnout 

jsme jedinečné osobnosti - srovnávání se s druhými někdy neškodí, důležitější je však zdravé sebehodnocení 

k cíli vedou různé cesty - podporujeme kreativní myšlení a netradiční řešení problémů