Základní škola a Mateřská škola Luková
Luková 6
56123 Pošta Damníkov
IČO: 70983020
Datová schránka: h5vpess
Prvňáčci dostanou krabici se školními potřebami v první den školy, žáci 2. - 5. ročníku si první týden zkontrolují své krabice, aby si mohli doplnit výtvarné a školní potřeby.
Přezůvky musí být s pevnou patou, a to z důvodu bezpečnosti dětí.
Děti potřebují 2 ručníky (podepsané, označené) - jeden do třídy, druhý na WC.
Sluchátka k PC (obyčejná, lze i od mobilu)
Pitný režim - děti si nosí vlastní pití v plastových lahvích. Za horkého počasí zajišťujeme pití navíc - ovocná šťáva, voda.
Svačinu nosíme do školy v boxu a nikoli jen v sáčku. Svačina probíhá po první vyučovací hodině v jídelně (8:45 - 9:05 hod).
Na tělesnou výchovu, pracovní činnosti a pobyt na školní zahradě (školní družina) děti potřebují tepláky, triko, mikinu a vhodnou obuv, do tělocvičny cvičky nebo jinou vhodnou obuv. Doporučujeme ještě i náhradní ponožky a v zimě zateplené kalhoty a rukavice.
Na matematiku potřebují žáci pravítka (trojúhelník, rovné dlouhé) a kružítko (od 3. ročníku).
Od 3. ročníku používáme ve výuce i mobilní telefony. Mít mobil však není povinné.
nižší počet dětí ve třídě umožňuje důkladnější a individuální výuku
spojené ročníky umožňují žákům spolupracovat s věkově i vědomostně rozdílnými partnery
žáci se učí teloranci a aktivní sociální interakci napříč ročníky
průběh vyučování lze upravit podle momentální situace, délka vyučovací hodiny se může prodloužit / zkrátit / propojit / ...
ve výukových projektech propojujeme učení s praktickými činnostmi
ve vyučování poznáváme a prožíváme zkrze herní a didaktické aktivity / používáme notebooky / mobily / tablety, výukové programy a internet
používáme slovního hodnocení, ve vyšších ročnících ho kombinujeme se známkami. Ve spojených třídách se nadané děti nenudí - mohou se učit se staršími
nižší počet dětí ve třídě umožňuje integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (poruchy učení - dyslexie, dyskalkulie, dysgrafie / chronická a dlouhodobá onemocnění / lehká mentální retardace / Aspergerův syndrom)
děti nejsou vystaveny negativním a patologickým jevům jako na velkých městských školách
učení a poznávání je proces, který vyžaduje u každého jinou dávku úsilí i odlišnou délku trvání
každý má právo být úspěšný - míra nadání a intelektu je u každého z nás jiná, přesto máme všichni co nabídnout
jsme jedinečné osobnosti - srovnávání se s druhými někdy neškodí, důležitější je však zdravé sebehodnocení
k cíli vedou různé cesty - podporujeme kreativní myšlení a netradiční řešení problémů